Praktische info

Hieronder vind je alle praktische info over de AA Drink Spartacus Family Run – 4 km.

Zondag 29 september 2024*

  • 9u00: Opening afhalen startnummers en T-shirts
  • Spartacus Family Run 4 km: start in waves tussen 9u30 en 12u30


Provinciaal Recreatiedomein De Schorre – Schommelei 1/1 – 2850 Boom

*opgepast, de Spartacus Run 5KM & 10KM is een dag eerder op zaterdag 28 september

Om het jullie zo aangenaam mogelijk te maken, starten jullie in waves met telkens een pauze van 10 minuten. Per wave starten +/- 150 deelnemers, ingedeeld op basis van startnummer. Wij verdelen de waves. Ongeveer 1 week op voorhand ken je je exact startuur en startnummer.

Deelnemers aan de AA Drink Spartacus Family Run starten in waves tussen 9u30 en 12u30, het is NIET mogelijk om in de namiddag te starten. Deelnemers die via een groep inschrijven voor hetzelfde onderdeel, starten automatisch in dezelfde wave.

Schrijf je je na 16 september in, dan krijg je pas ter plaatse je startnummer en startwave toegekend.

Op een parcours van 4 km overwin je samen met je dochter, neefje,… 10 (aangepaste) obstakels. 1 volwassene mag maximum 3 kinderen begeleiden. Bijvoorbeeld:

  • Mama Ann kan deelnemen met zoon, dochter en nichtje.
  • De volleybalploeg van de 10-jarige Sarah wil deelnemen met 8 meisjes. 3 volwassenen begeleiden hen.
  • De voetbalploeg van de 8-jarige Thomas wil deelnemen met 13 jongens. 5 volwassenen begeleiden hen.

Opgelet: iedere deelnemer (ook begeleider van de AA Drink Spartacus Family Run) moet ingeschreven zijn.

Inschrijven tot en met 16 september? Je ontvangt ongeveer 1 week voor het event een e-mail met je startnummer en je startwave. Met deze e-mail kan je op ter plaatse  je deelnamepakket afhalen.

Inschrijven na 16 september? Je ontvangt een e-ticket waarmee je op ter plaatse  je deelnamepakket kan afhalen. Ook je startnummer en je startwave worden ter plaatse toegekend.

Het deelnamepakket omvat (voor kind en begeleider):

  • AA Drink Spartacus Family Run T-shirt
  • Toffe medaille
  • Bevoorrading onderweg & aan de finish
  • Bewaarplaats sporttassen
  • Kleedkamers en mogelijkheid om je te wassen
  • Sportinez-verzekering tijdens de run
  • Kortom een geweldig gespreksonderwerp op élk familiefeest

De T-shirtmaten zijn 6 jaar, 8 jaar, 10 jaar, 12 jaar, S, M, L, XL & XXL. Let wel: de gewenste maat aanduiden op het inschrijvingsformulier is louter informatief en geeft geen garantie dat deze maat de dag zelf nog beschikbaar is. Hoe vroeger je je T-shirt komt ophalen, hoe meer kans je hebt dat de gewenste maat nog beschikbaar is.

* Kindermaten énkel beschikbaar voor deelnemers aan de  AA Drink Spartacus Family Run.

Kleedkamers

Er zijn aparte kleedkamers voor mannen en vrouwen en een “men/women” wash waar je je met water kan afspoelen.

Opbergruimte sporttas

Je kan je sporttas tijdens het evenement vrijblijvend achterlaten aan de voorziene opbergruimte. Let op!: vanaf dit jaar hanteren we een nieuwe werkwijze. Aan de ingang van de opbergruimte ontvang je 2 polsbandjes met eenzelfde uniek nummer. Bevestig één bandje aan je sporttas en het andere rond je pols. Vervolgens plaats je zelf je sporttas in de opbergruimte / tent. Na je deelname kan je je sporttas terug ophalen. Aan de uitgang van de opbergruimte wordt het nummer rond je pols en je sporttas gecontroleerd. Enkel als deze nummers identiek zijn mag je de sporttas effectief meenemen.

De organisatie zal de nodige veiligheidsmaatregelen nemen om de ruimte zo goed mogelijk te bewaken, doch gebruik ervan is op eigen risico. De organisatie is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke schade, verlies en/of diefstal van persoonlijke voorwerpen.

Enkele aanbevelingen:

  • Gebruik een goed afsluitbare sporttas en zorg dat deze ook goed is afgesloten zodat er geen items uit je sporttas kunnen vallen.
  • Laat geen waardevolle items (zoals Iphone, sporthorloge, portefeuille enz.) achter in je sporttas.
  • De minimumleeftijd om deel te nemen aan de verschillende afstanden is:
    • 10 km: 16 jaar (geboren op 31.12.2008 of eerder)
    • 5 km: 12 jaar (geboren op 31.12.2012 of eerder)
    • 4 km: 6 jaar (geboren op 31.12.2018 of eerder).
  • Omwille van veiligheidsredenen kunnen de deelnemers van de verschillende afstanden NIET samen starten.
  • Alle deelnemers dienen de veiligheidsinstructies van de organisatie te volgen.
  • Je kan deelnemen als individu of in teamverband. Een team bestaat uit minstens 10 personen.
  • De deelnemers krijgen een polsbandje met hun startnummer. Enkel met dit polsbandje krijgen ze toegang tot de startboxen.
  • De tijdsopname gebeurt d.m.v. een elektronische chip. Deze zit verwerkt in de enkelband die je ROND JE ENKEL moet vastmaken aan de BUITENKANT VAN JE SOK. Deze chip moet nadien niet worden gerecupereerd.
  • Geef op je inschrijvingsformulier een geldig e-mailadres in, want enkel via dat adres ontvang je een week voor het evenement een bericht met de bevestiging van je startnummer. Je hebt je startnummer nodig om je deelnamepakket te kunnen afhalen.
  • Als je ter plaatse je inschrijving wenst door te geven aan een ander persoon betaal je € 5 administratiekosten.
  • De organisatie is niet verantwoordelijk voor verlies en/of diefstal van persoonlijke voorwerpen.
  • Fietsen en gemotoriseerde voertuigen, niet eigen aan de organisatie, zijn verboden op het parcours tijdens de wedstrijd.